O nas

 TROCHĘ HISTORII

z działalności PW Kowalczyk

Historia działalności firmy PW Kowalczyk rozpoczęła się w 1997 roku.

Nasza siedziba, od początku istnienia przedsiębiorstwa, mieści się w Złocieńcu.  Z obecną nazwą jesteśmy związani od ponad 22 lat, jednak w tym czasie nie obyło się bez przerwy w działalności oraz zmiany nazwy firmy. Usługi wynajmu sprzętu budowlanego świadczymy od ponad 12 lat.

Jednak cofnijmy się do roku 1997

Lata 90. XX wieku były w Polsce okresem wschodzącej demokracji, gdy średnia cena metra kwadratowego własnego M oscylowała w granicach 2000 zł, triumfy święciły zabudowy z płyt gipsowo-kartonowych, eksperymentowano z aranżacjami wnętrz - pojawiały się luksfery, panele na podłogach i fototapety w pokojach gościnnych.

Wtedy, pod koniec lat dziewięćdziesiątych, byliśmy świadkami tych budowlanych rewolucji i jako firma realizowaliśmy dla swoich klientów wiele zleceń prac remontowych budynków, mieszkań lub pokoi.

Jednak nie chcieliśmy stać w miejscu, chcieliśmy się rozwijać. Wielkim sukcesem okazał się udział w przetargach na prace budowlane. Wygrane przetargi to zlecenia na rzecz wojska, dla którego świadczyliśmy usługi remontowe. Różnego rodzaju obiekty oraz infrastruktura zyskały nowy odświeżony wygląd.

Poza zleceniami przetargowymi, z sukcesem zrealizowaliśmy prace budowlane oraz remonty na terenie supermarketów. 

Był to również okres inwestycji w urządzenia oraz maszyny budowlane: koparko-ładowarki, ładowarki, minikoparki i wiele innych. Zakupiony sprzęt wykorzystywaliśmy w zleconych nam pracach budowlanych. 

Sukcesy i rozwój

Bacznie obserwowaliśmy ówczesny rynek usług budowlanych oraz przemysłowych. Jak się okazało, wiele firm poszukiwało maszyn budowlanych do krótkoterminowych lub jednorazowych prac, a inwestycja w zakup takiego urządzenia byłaby dla nich dużym i nieopłacalnym obciążeniem firmowego budżetu.



Właśnie dlatego, na przełomie 2010/11 roku narodził się pomysł udostępniania naszych maszyn budowlanych klientom, do wykonywania ich prac budowlanych. Usługa realizowana jest w formie najmu, a warunkiem przyjęcia zamówienia był od początku i pozostaje do dzisiaj, wynajem maszyn wyłącznie z naszym operatorem

Działaliśmy prężnie w branży budowlanej, dlatego chętnie braliśmy udział w przetargach organizowanych przez samorządy. Wygrane przetargi oznaczały wykonywanie remontów na terenach miejskich i wiejskich. Ponadto, jako generalni wykonawcy budowaliśmy bloki mieszkalne.

Z biegiem czasu, w odpowiedzi na rosnące potrzeby rynku, rozszerzyliśmy zakres naszej działalności o wykonawstwo robót ziemnych, dla których charakterystyczny jest wysoki stopień zmechanizowania. Wykonywaliśmy usługi układania bruku, wylewki, żelbety, budowaliśmy rampy do rozładunku towarów, podjazdy oraz kompletne place (w tym, przed sklepami wielkopowierzchniowymi). Urósł również nasz park maszyn i sprzętu, firma posiadała wtedy dźwigi, ładowarki, minikoparki, wózki widłowe oraz wiele, wiele więcej.

Co się dzieje aktualnie?

Obecnie naszą główną działalnością jest wynajem klientom różnego rodzaju sprzętu budowlanego oraz konserwacja biogazowni.

 .

W zakres prac konserwacyjnych objętych zamówieniem, na terenach biogazowni, mogą wchodzić następujące działania: naprawy mieszadeł oraz żmijek podających biomasę, gruntowne czyszczenie zbiorników fermentacyjnych czy remonty elewacji zbiorników fermentacyjnych.

.

Nadal podejmujemy się też wykonywania zleceń ogólnobudowlanych.

Share by: